Focum

Hoe werkt AchterafBetalen

Een klant bestelt een artikel in jouw webwinkel. Hij kiest voor de betaalmogelijkheid ‘AchterafBetalen’ en gaat akkoord met de voorwaarden. Op dat moment vindt er automatisch online een check plaats bij AchterafBetalen, waarbij realtime controle plaatsvindt van de klantgegevens. Blijkt de bestelling akkoord, dan lever je de bestelling aan de klant.

Indien gewenst neemt AchterafBetalen je het gehele proces van het opstellen van facturen en herinneringen uit handen. Na levering van het artikel, ontvangt de klant per e-mail de factuur. Vervolgens betaalt de klant gemakkelijk via de iDEAL-link die in de e-mail is opgenomen. Betaalt de klant niet, dan versturen wij automatisch een herinnering en laatste sommatie. Dit alles doen wij in de huisstijl van jouw shop, waardoor de factuur door je klanten herkend wordt als correspondentie van jouw webwinkel.

Meer klanten, meer omzet

Voor de klant is achteraf betalen een stuk klantvriendelijker dan vooruit betalen. Je straalt vertrouwen uit naar je klanten en het werkt drempelverlagend. Met AchterafBetalen zet je de klant veel meer aan het stuur en zet je dus automatisch in op klantenbinding. Bovendien bereik je nu klanten die anders zouden afhaken in de check out.

Twijfelen klanten over een product? Met AchterafBetalen kunnen ze het bestellen, uitproberen en pas als het naar hun wens is betalen. Bied je geen achteraf betalen aan, dan haken deze twijfelaars af. Immers, in de gewone winkel kunnen ze het product wel uitproberen voordat ze betalen.

Dekking

Nederland

Soort

Achteraf betalen, Gegarandeerd

Belangrijkste voordelen

Klantacceptatie

Bij Focum is de acceptatie van klanten hoger dan bij anderen

Voordelen

Inzicht in betalingsrisico’s van potentiële klanten

100% Betaalgarantie

Focum voert realtime een kredietwaardigheidstoets uit.

Kies je eigen garantiepercentage

Focum kan 100% betaling garanderen als de klant niet betaalt.

Tot 30% meer omzet uit AchterafBetalen

Achteraf betalen is een optie die vaak gebruikt wordt

Hoogste acceptatiepercentage in de markt

Door klant gegevens beter te analyseren een hogere acceptatie